2013. szeptember 6., péntek

Szaporítás gyökereztető porral

Sárkányfa szaporítása törzsről

 

Nos azzal kezdeném, hogy aránylag kevés helyem van a növényeim számára. Ha egy növény túl nagyra nőtt mennie kell bármennyire is fáj a szívem érte!
Most mégis úgy döntöttem, hogy egyik dracénámat megpróbálom szaporítani, hisz ő volt az, aki gyönyörű és illatos virágzással lepett meg. Mivel törzses növény, a légbujtásos technikát választottam.




 Légbujtás menete:

 

  • A körülbelül 1cm vastag szárat (a vékonyabbal vigyázni kell, mert megtörhet a növény törzse és annyi a tervünknek) szépen bemetszettem egy kis ívben. 
  • Majd ezt a részt benedvesítettem és jó vastagon bekentem gyökereztető porral.
  • Erre a részre odafogtam egy kis sima virágföldet és mint egy szaloncukrot betekertem nejlonnal, alul és fölül pedig szorosan megkötöttem, zsineg híján hímzőfonallal. Mielőtt fölül is megkötöttem beöntöztem egy kicsit.
  • Időnként kibontottam, és megöntöztem, majd visszacsomagoltam.



Két hónap várakozás:


  • Egy jó hónap elteltével óvatosan kibontottam a csomagot, hogy szemrevételezzem. Vigyáztam, hisz ha kis hajszálgyökerek vannak, akkor azokat nem akartam megsérteni. Ahogy sejtettem, még semmi, hiszen akár két hónapra is szükség lehet.
  • 2-3 hét elteltével megfeszült a nejlon. Óvatosan kicsomagoltam,és két megvastagodott kb 1,5cm-s gyökér volt a csomagban.


További gondozás:

 

  • Dús, vastag gyökerek fejlődtek. A gyökérzet alatt vágtam el a törzset metszőollóval. Jó a nagyon éles szike is.
  • A levágott törzsön később új hajtások jelennek meg, nem kell aggódni amiatt, hogy csúnya marad.

  • Elültettem a szokásos módon az új növényt és nevelem tovább a régit. Az új növény régi leveleit óvatosan lefejtettem, és csak a csúcshajtást hagytam meg, így alakult ki a törzs. Majd szépen megfásodik, a csúcshajtás pedig rengeteg tápanyaghoz jut. 



A becsomagolt szárú, majd a megkurtított növény persze nem olyan szép látvány, de megérte. Most izgalommal várom fejlődésüket és a tudat, hogy ő mégis nálam maradhat, sőt talán egy újabb egészséges példányt szaporíthattam boldogsággal tölt el!
Kertészeti ismeretek nélkül is nekiállhatsz, bátran ajánlhatom ezt a technikát. Az internet sokat segíthet, de mindennek jól utána kell járni. Persze a legfontosabb a növénykéink szeretete és hogy gondoskodjunk igényeiknek megfelelően róluk! :)


Sefcsik Éva jegyzete
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése